29 Mart 2009 Pazar

DURU'NUN İLK TATLARI


Duru artık 4 ayını doldurmuştu ek gıdalara geçmenin vakti de gelmişti ilk tadımız yoğurt olacaktı.Benim ve Durunun ilk deneyimiydi ben ilk defa yoğurt mayalıyacaktım Duru da ilk defa anne sütü haricinde bir tat tadıcaktı.Sabahtan annemden tarif alarak yoğurdumu mayaladım tutup tutmayacağı konusunda hiç bir fikrim yoktu sadece şanstı.Nasıo mayaladım konusuna gelince Ankaradaki doktor emin amcamız yoğurdumuzu hazır süt ve hazır yoğurttan mayalamamız gerektiğini söyledi ilk başta tutmayabilirmş ama 4. 5. defada orjinal yoğurdu tutturabilirmişiz.Yoğurt makinasını almadık elimizle küçükbir kaba mayaladık .Mayalayacağımız kaba sığacak kadar sütü ısıttım serça parmağımıiçinde tutabilecek kadar sonra tatlı kaşığı kadar yoğurdu başka bir kapta ısıttığım biraz sütte ezdim sonra diğer sıcak sütün içine akıttım ve büyük bir havluyla sıcağını sabit tutmak için kapatıp beklemeye koyulduk.Akşamüstü baktığımda yoğurdum tutmuştu.Duruyu yeni aldığımız mama sandalyesine oturttum ve yeni tadımızı tatmaya başladık çok değişik gelmişti Duruya daha kaşıkla nasıl yendiğini bilmediğinden verdiğim yoğurdun yarısı dışarı yarısı içeri giriyodu ama sonuçta Duru az da olsa bu tadı tatmıştı .Tuzlularla pek arası olacak gibi değil çünkü suratını ekşitip buruşturmuştu .Umarım bu tada alışır Duru hanım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bunlar da ilginizi çekebilir...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...